POŠTOVNÉ OD 40 € ZDARMA                                                                 KONTAKT 

Reklamácie

Reklamačný poriadok (súčasť obchodných podmienok)

Tento reklamačný poriadok spoločnosti ISPAL sr.o. , ktorý je neodeliteľnou súčasťou obchodných podmiennok, upravuje práva a povinosti predávajúceho a kupujúceho a upravuje postup predávajúceho pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného na internetovej stránke www.peknetopanky.sk podľa podľa § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.

  • Reklamovať možno len tovar zakúpený na stránke www.peknetopanky.sk
  • Reklamovať možno len tovar, ktory bol prevzatý a úplne zaplatený kupujúcim.

Kontrola tovaru pred prevzatím

  • Pred prevzatím a zaplatením zásielky je potrebné skontrolovať neporušenosť obalov. V prípade viditeľného poškodenia zásielky je kupujúci oprávnený zásielku od dopravcu neprevziať,. Kupujúci je povinný spisať na mieste dodania protokol o zistených vadách počas prepravy a informovať bezprostredne o tom predávajúceho. Za takto vzniknuté škody je zodpovedný dopravca. V prípade prevzatia pooškodenej zásielky kupujúcim od dopravcu, nenesie predávajúci zodpovednosť a nieje možné si kupujúcim uplatniť reklamáciu u predávajúceho za vady spôsobené počas prepravy tovaru.

Záručná doba a záručné podmienky

  • Záruka sa poskytuje v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa na dobu 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
  • Záruka sa vzťahuje na vady, ktoré má tovar pri prevzatí alebo vznikli počas záručnej doby.
  • Vady tovaru a nároky na uplatnenie reklamácie vyplývajúcich z tych vád musia byť uplatnené počas záručnej doby. Po uplynutí  záručnej doby nieje možné uplatniť si reklamáciu na extistujúce vady, ktoré vznikli pred skončením záruky.
  • Uplynutím záruky zaniká právo na reklamáciu.
  • Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vád, ktoré vznikli počas záruky.
  • Kupujúci ma právo uplatniť si reklamáciu u predávajúceho na tovar, ktory vykazuje vady za ktoré zodpovedá predávajúci, alebo výrobca

   Za vady tovaru nemožno považovať:

vady ktoré boli spôsobené dopravcom

opotrebenie spôsobené obvyklým používaní

mechanické poškodenie zavinené kupujúcim

poškodienie spôsobené nadmerným a nevhodným používaním

zanedbaním starostilvosti o tovar

nesprávnym ošetrovaním

pôsobením, cudzích látok (voda, chcemikálie)

vady spôsobené vyššou mocou

neodborným zásahom kupujúcim

na závady, na ktoré bol kupujúci upozornený

na závady, pre ktoré bola na tovar poskytnutá zľava

  • Kupujúci je povinný predávajúcemu reklamovať vady tovaru zakúpeného bez zbytočného odkladu. Neskoršie uplatneníe vady tovaru pri pokračujúcom užívaní by mohlo zapríčiniť prehĺbenie vady, znehodnotenie tovaru a mohlo by mať vplyv aj na výsledok reklamačného konania.
  • Pre uplatnenie reklamácie je potrebné zaslať tovar na adresu predávajúceho spolu s faktúrou, ktorá služi ako záručný list. Zadná strana faktúry obsahuje návratku, kde kupujúci označí druh a popis vady tovaru. Kupujúci zároveň uvedie kupujúciuvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje
  • Vybavenie reklámácie sa vťahuje len na vady ktoré kupujúci uvedie vo formuláry. 
  • Tovar má byť zaslaný ako doporučený alebo poisteny list. predávajúci na dobierku nepreberá.
  • Reklamačné konanie začína plynúť doručením reklamovaného tovaru predávajúcemu. Reklamáciu nemožno uplatniť, ak tovar nebol dodaný kompletný vrátane faktúr
  • Predávajúci je povinny rozhodnúť o reklamácii hneď, najneskôr však do 3 prac. dní od doručenia. V zložitejších prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa začatia reklamčného konania. Po uplynutí tejto lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť od zmluvy alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
  • Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o prijatí a uplatnení reklamácie tovaru vo forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, kde je povinný presne označiť reklamované vady tovaru a poučí spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú  z týchto obchodných a reklamčných podmilenok a v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď.
  • Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m)
  • Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:

pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto o opravy vady (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby,


pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí).


reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

  • Predávajúci je povinný o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  • Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. v prípade výmeny tovaru za nový začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.

  • Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu.
  • Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom spravodlivosti Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.

Formulár si môžete vytlačiť tu

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info